Морските пристанища на България разполагат със значителен потенциал за развитие, а през последните години пристанище Бургас е направило значителен напредък, заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Живко Петров. Той подчерта, че е важно да се насочи фокусът към пристанище Варна, за да се избегне рискът страната да бъде заобиколена в транспортния сектор. Това стана ясно по време на Първия годишен форум за транспорт, логистика и спедиция, организиран от списание „Мениджър“.
Живко Петров отбеляза, че България има стратегическо географско положение и за успешното извършване на комбинирани превози по суша, въздух и вода са необходими три основни стълба: регулаторна рамка, инфраструктура и мултимодални оператори. Според него регулаторната рамка е отговорност на държавата, като България не се различава значително от останалите европейски държави. Заместник-министърът съобщи, че предстои да бъде премахната и последната бариера за свободното движение на стоки и хора по суша.
Развитието на интермодалния транспорт беше посочено като основен приоритет за страната, като се очаква свързаността между различните транспортни мрежи да оптимизира веригите на доставки и да помогне за намаляване на трафика по националната пътна мрежа.