четвъртък, февруари 6, 2025

„Умна“ количка за пазаруване, създадена от варненски студенти, намалява времето на касата

Популярни

Студенти от Варна създадоха иновативна „умна“ количка за пазаруване, която може да намали времето за преминаване през касата от 7-10 минути на само 20-25 секунди. Проектът е разработен в рамките на пилотното издание на прогресивната образователна програма GEN I: ГЕНЕРАЦИЯ ИНОВАЦИЯ, стартирала през октомври във Варна.

Програмата GEN I обединява студенти от различни университети и специалности за работа по реални бизнес казуси с помощта на ментори от корпоративния свят, като използва методологията на Дизайн мисленето (Design Thinking). Проектът за „умната“ количка е резултат от съвместната работа на интердисциплинарни екипи, сформирани от 25 студенти от три варненски университета – Икономически университет, Технически университет и ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“.

„Само два месеца след старта на програмата проектите достигнаха ниво прототипи. Убеден съм, че инициативата има огромен потенциал и е пример за прогресивно образование в България,“ коментира Михаил Петров, главен изпълнителен директор на Schwarz IT България – основен инициатор на програмата заедно с Kaufland и Lidl.

Първото издание на GEN I ще завърши през януари, когато ще бъде избран най-добрият проект, а победителите ще получат награда от 10 000 лева. Организаторите са готови да финансират с до 30 000 евро доразработването на най-успешните концепции и превръщането им в реални бизнес начинания.

Според студентите, програмата не само им е помогнала да усъвършенстват уменията си за работа в екип, но и да прилагат иновативни подходи в реалния живот.

GEN I: ГЕНЕРАЦИЯ ИНОВАЦИЯ ще продължи и в други университетски градове в страната, като официалното обявяване на следващото издание предстои скоро.

spot_img

More articles

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

- Advertisement -spot_img

Последни новини