Студенти от Варна създадоха иновативна „умна“ количка за пазаруване, която може да намали времето за преминаване през касата от 7-10 минути на само 20-25 секунди. Проектът е разработен в рамките на пилотното издание на прогресивната образователна програма GEN I: ГЕНЕРАЦИЯ ИНОВАЦИЯ, стартирала през октомври във Варна.
Програмата GEN I обединява студенти от различни университети и специалности за работа по реални бизнес казуси с помощта на ментори от корпоративния свят, като използва методологията на Дизайн мисленето (Design Thinking). Проектът за „умната“ количка е резултат от съвместната работа на интердисциплинарни екипи, сформирани от 25 студенти от три варненски университета – Икономически университет, Технически университет и ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“.

„Само два месеца след старта на програмата проектите достигнаха ниво прототипи. Убеден съм, че инициативата има огромен потенциал и е пример за прогресивно образование в България,“ коментира Михаил Петров, главен изпълнителен директор на Schwarz IT България – основен инициатор на програмата заедно с Kaufland и Lidl.

Първото издание на GEN I ще завърши през януари, когато ще бъде избран най-добрият проект, а победителите ще получат награда от 10 000 лева. Организаторите са готови да финансират с до 30 000 евро доразработването на най-успешните концепции и превръщането им в реални бизнес начинания.

Според студентите, програмата не само им е помогнала да усъвършенстват уменията си за работа в екип, но и да прилагат иновативни подходи в реалния живот.
GEN I: ГЕНЕРАЦИЯ ИНОВАЦИЯ ще продължи и в други университетски градове в страната, като официалното обявяване на следващото издание предстои скоро.