Black Friday 2024 наближава и интересът към него сред градското население в България достига рекордни нива, показва проучване на Kantar, проведено през октомври тази година. Кампанията е разпозната от 97,2% от жителите на градовете, като 75,9% от тях планират да направят покупки по време на събитието.
Проучването отбелязва високи предпочитания за онлайн пазаруване – 75% от потенциалните купувачи заявяват, че ще използват именно този начин. Сред продуктите, които българите възнамеряват да купят, водещи са дрехите, обувките, козметиката, стоките за дома и декора, малките домакински уреди, спортните стоки и мобилните телефони.
Планираните разходи варират, като 40% от потенциалните клиенти предвиждат бюджет между 101 и 350 лв., а 47,3% планират да похарчат повече от 351 лв. Средно българите очакват да отделят около 531 лв. за покупките си, като при мъжете този бюджет е по-висок (664 лв.), докато при жените е около 405 лв. Най-високи бюджети се планират от хората между 45 и 55 години, а столичаните планират да похарчат средно 579 лв.
Проучването установява също, че жените са най-заинтересовани от модни артикули, козметика и стоки за бебета и дома, докато мъжете планират да закупят спортни стоки, мобилни телефони и техника за „направи си сам“. Дрехите са най-предпочитаната покупка, като 54% от жените и 49,2% от жителите на столицата смятат да инвестират в тази категория.